Det er viktig på mange nivåer å utdanne kundene dine om bruk av produktet ditt, enten dette er et fysisk produkt, en tjeneste eller en programvare. Det kan bringe inn nye potensielle kunder, inntektsstrømmer eller øke oppmerksomheten.
Vis interaktive videoer i et online-kurs
Lær de vitenskapelige grunnene til at interaktive videoer letter læring og gir mer studenttilfredshet.
Men når de fleste begynner å bygge opplæringsmateriell, modellerer de ubevisst kursene sine etter opplæringen de har sett i flere år på skolen. De ender med å skape pedagogiske opplevelser der en ekspert snakker til kunden i lengden.
Det opprettes opplæringsprogrammer som utgjør store samlinger av kunnskap og kompetanse. Men å dumpe kunnskap til kunder blir kjedelig og overveldende (enorme innholdskataloger, kjedelige webinarer eller detaljerte dokumenter).
Den største faren er at å sette en ekspert foran brukerne for å levere kunnskap, kan være ineffektiv og bortkastet alles tid. Kunder er også studenter og brukere av produktet ditt samtidig, de kommer ofte tilbake med grunnleggende støttespørsmål, eller de adopterer rett og slett ikke produktet vårt.
Hvorfor skjer dette? Hvorfor dropper studentene fra opplæringene våre til tross for det enorme arbeidet vi har investert i kursene våre?
Det er fordi de mangler motivasjon. I virkeligheten lærer vi bare når vi er klare og motiverte til å lære. Når det gjelder kundeutdannelse, må vi utdanne folk om ikke bare hvordan vi bruker produktet vårt, men helt ærlig, de trenger produktet og måter de kan bruke det på.
Dette er det som motiverer dem til å studere.
Byggemotivasjon
Når vi lærer nye ting, er det spesifikke tanker vi gjør iboende:
- Vil noe vi lærer løse et problem vi har?
- Vil det gi oss noen nye muligheter?
- Vil det hjelpe oss å vokse profesjonelt eller personlig?
På hvert trinn i utdannelsen trenger folk å få den virkelige verdien. Dette gjelder mye mer for kundeutdanning.
Fremme ferdigheter gjennom produktutdanning
Følelsen av å bli mer kompetent får oss til å fortsette å utfordre oss selv. Vis frem bruken av produktet ditt og utfordre folk til å finne løsninger med det.
Dessuten vil kundene bare bli kjent med den virkelige verdien av produktet ditt hvis de begynner å bruke det! Her er fire viktige spørsmål du må gjøre mot deg selv mens du designer akademiet ditt for å bygge motivasjon:
Hvilke utfordringer har kundene og hvordan kan produktet mitt hjelpe?
Hvilke problemer vil de unngå i nær fremtid med produktet mitt?
Hva vil de kunne oppnå?
Hvilke måter kan produktet mitt brukes på?
Prioritere kunden
Dette er tilfelle her: Når du fokuserer på å lære produktet ditt, funksjon for funksjon, begrenser du elever fra å gjøre seg kompetente til noe. Du sørger alltid for at du dekker alle funksjonene dine. Du viser imidlertid ikke disse funksjonene i det virkelige liv.
Det du må gjøre er å sette eleven først og ikke innholdet:
Sett deg selv i lærerskoene.
Se for deg selv som kunde.
Vil du ta kursene du har laget?
Hvorfor?
Forsikre deg om at du ikke introduserer grunnleggende og avanserte ferdigheter samtidig. Ikke glem at folk også har en tendens til å være mer motivert når de føler at de tar autonome beslutninger.
Jo mer kontroll de føler at de har, desto mer sannsynlig er det at de holder seg motivert. Du kan oppnå dette på kursene dine ved å velge LMS med omhu.
Avgjøre innholdet
Å utdanne kunder er mer enn bare å legge ut informasjon der ute. Å fokusere på vårt produkt og produktets funksjoner er fullstendig utilstrekkelig for å generere kundeengasjement. I stedet bør vi fokusere på hva kundene kan gjøre med dem. Og velg også en læringsplattform som kan tilby de rette læringsopplevelsene.
Når det gjelder å lage innholdet ditt, gjør det om dem:
Prioriter hvorfor en kunde ønsker å bruke en funksjon / funksjonalitet, ikke bare hva funksjonen / funksjonaliteten er.
Fjern funksjoner som ikke er essensielle for dette stadiet.
Fokuser på brukstilfeller og arbeidsflyter.
Inkluder muligheter for elever til å reflektere, samhandle og teste ferdighetene sine.
Inkluder diskusjons- og nettverksmuligheter, slik at kundene kan kommunisere med hverandre.
Tenk på brukerne dine. De bryr seg om å gjøre jobbene sine godt og ikke så mye om produktet ditt. Så sørg for at du gir brukerne inspirasjon til å bruke produktet ditt for å bli bedre på jobbene sine og få produktive endringer i livet.
Ønsker du å utdanne kundene dine? Kontakt oss i dag.